Scooter Teknik Destek

İnci Elektronik olarak Bursa Merkez Servislik hizmetini sürdürdüğümüz Onvo Scooter araçlarının tüm servis işlemleri “ Orijinal Yedek Parça “ ile sağlanmaktadır.
Müşterilerimizin tedarik edip değişim veya onarım talep ettiği yedek parçalarda “ Orijinal Yedek Parça “ zorunluluğu vardır.


Onvo markasını rakiplerinden ayıran en önemli nokta servis desteğidir, dolayısıyla doğru noktadasınız!
Servis işlemlerinde yedek parça stoğu olması durumunda aynı gün veya ertesi gün cihazınız teslim edilir.
Fabrikadan yedek parça sipariş edilmesi durumunda bu süre bir kaç gün daha uzayabilmektedir.

Scooter araçlarında en sık hani sorunlarla karşılaşıyoruz?

  • Lastik patlaması,

Scooter araçlarımızda sadece Onvo 007 seri cihazlarımızda arka lastik dolgu ve ön lastik şambrellidir, diğer tüm seri lastiklerimiz dublex/tubeless ‘

tir.

Dublex/Tubeless lastiklerimizde genel olarak karşılaştığımız patlama sorunlarının başında fiziksel temaslar gelir. Örneğin Vida,Çivi,Cam vs. girmesi durumunda maalesef ki patlama meydana gelir, havası tamamen inmiş bir cihaz ile yüklü şekilde sürüş yapmak dış lastiğinize zarar vermektedir.

Dış lastik iç yollarını yıpratacağı için iç lastik montajı/değişimi yapılmasının yanında dış lastik değişim ihtiyacıda doğurmaktadır, dolayısıyla patlamış lastik üzerinde sürüş yapmamalı ve en yakın servise başvurmalısınız. Onarım işlemleri ekonomik olarak dış lastik değiştirmek yerine iç lastik montajı veya değişimi onarım işlemlerinde daha uygun fiyata yapılabilir.

  • Lastik hava kaçırması ! ( Vida,Çivi,Cam vs haricinde hava kaçırma )

Scooter lastiklerimize fiziksel olarak Vida,Çivi,Cam vs. girmese bile hava kaçağı problemleri yaşamaktayız. Scooter cihazlarımızın tümünün jantları alüminyum alaşımlıdır.

Kullanım sağlarken ağırlığımızın çok yoğun kısmı arka lastiğe binmektedir dolayısıyla bu yük ayrımında kaldırımdan hızlı ve sert inmeniz, kasislerden ve çukurlardan hızlı ve sert geçmeniz öncelikle güvenliğiniz için tehdit olmakla birlikte jant atmalarına sebep olmaktadır, atmış olan bir jant lastikte patlama olmamasına rağmen hava kaçırabilir ve dublex/tubeless lastiğinizin içerisine iç lastik montajlanması bu jant atıklığında en ekonomik çözüm olacaktır, jant atıklığı maalesef ki düzeltilememektedir.

 

ORJİNAL YEDEK PARÇA FİYAT LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

  • Fren balata bitmesi

Scooter araçlarımızda yine kullanıma bağlı olarak fren balataları bitmektedir, aynı seri aynı model aynı balatanın kullanıldığı bir scooter aracında fren balatası 600-700 Kilometrede bitmekte iken, yine aynı seri aynı model aynı balatanın kullanıldığı başka bir scooter aracının balatası 50-60 Kilometrede bitmektedir, bunun sebebi tamamen cihazın ıslak, çamurlu ve kirli şekilde kullanılmasıdır.

Yağmur ve Çamura maruz kalmış fren balataları disk ile birleşmesi fren işlemini sağlaması durumunda balata yüzeyine temas eden çamur kalıntıları maalesef ki fren balatasını tüketmektedir.

Bu durumun önüne geçmek için öncelikle güvenliğiniz için yağmurlu havalarda cihazı kullanmamak veya rutin kullanımınızdan çok daha dikkatli olarak kullanmaktır.

Yağmurlu – Çamurlu havalarda aracınızı kullandıktan sonra en etkili yöntem Fren Kaliperi, Disk ve balata bölgesine “ Fren Balata Temizleme Spreyi “ yardımı ile yıkamanız fren balata ömrünü uzatacak

tır.

ORJİNAL YEDEK PARÇA FİYAT LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

  • Display ekranında “ M “ arızası, Motor arızası

Onvo 012, 012 X Plus, 013, 013 X Plus gibi cihazlarımızın motor kablosu, motor iç mil/vidasından Controller’e gelip bağlanmaktadır.
Sürüş esnasında vida/kablo çıkışını kaldırıma sürtmek cihazı düşürme sonucu kablo zedelenmesi kısa devreye yol açtığından dolayı cihazımızın motoru korumaya a

lır.

Cihazımızın motoru çalışmaz veya sesli çalışarak bir problem olduğunu hem Display ekranında hemde fiziksel olarak sizlere bildirir, bu durumda cihazınızın kontağını derhal kapatmalı enerjiyi kesmelisiniz.
Kısa devre işleminde motor kablo değişimi ve motor iç sensör takımlarının değişimleri ile aracınızı sorunsuz kullanıma devam edebilirsiniz.
Fakat hasarlı/kısa devre olmuş kablo ile şekilde sürüşe devam etmeniz onarım işlemlerini zorlaştıracak ve motor değişimi hatta Controller’e zarar vermesi durumunda Controller değişimine kadar ulaşacak olup dolayısıyla maliyetli bir onarım sürecine yol açacak

tır.

ORJİNAL YEDEK PARÇA FİYAT LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

  • Gidon sallanma sorunu

Onvo Scooterlerimizin tümü portatif kullanım/taşıma yapılabilmesi için gidon bölgesinden kilitli mekanizma ile ikiye katlanmaktadır.
>Kilitleme yapılan bölgede mil sıkma/gevşetme töleransı ne kadar açık olur ise gidon o kadar sallanmaktadır.
>>Servis olarak bizim öngörümüz bu töleransın tamamen kapatılması maalesef ki hafif asfalt oyukları, hafif kaldırıma çıkışlarda “ Takla Atma “ sorununa yol açabilmektedir.
>Fakat bu mil töleransı çok az açık kalması durumunda bu tarz fiziksel durumlarda sürücünün/aracın ivmesini alacağından dolayı “ Takla Atma “ riski daha aza düşürecek ve daha güvenli bir sürüş sağlayacaktır.

İnci Elektronik olarak siz değerli Scooter Sürücülerimize tavsiyelerimiz;


1- Koruma ekipmanı olmadan ( Kask,kolluk,dizlik vs.) aracınızı kullanmanız güvenliğiniz açısından risklidir.


>2- Cihazınızın su alması, tazyikli su ile yıkanması sıvı teması durumunda cihazınız garanti dışı kalacaktır.


>3- Lütfen cihazlarımızda yasal hız limitlerine uyunuz.


>>>>4- Tüm cihazlarımızın matematiksel hesaplamaları yapılarak hız sınırlandırılması yapılmıştır, dolayısıyla tüm işlemler sizlerin güvenliği içindir, keyifli sürüşler dileriz! 😊

 

Add a Comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir